Árajánlatkérés

Több lehetőség is bejelölhető.
Kérjük, írja le minél részletesebben az elképzeléseit. Amennyiben bizonytalan, hogy mire van szüksége, úgy hívjon minket bizalommal telefonon!

SEO hibák, amelyek megölik Google helyezéseinket

Keresőoptimalizálási hibákat könnyű véteni, azonban nagyon nehéz kijavítani és ami a lényeg, apró hibák is nagyon sokba kerülhetnek sokszor.

A keresőoptimalizálás ma már nem pusztán a kulcsszavakról szól, hanem jóval többről, ezeket a szempontokat most részben átnézzük ebben a cikkben. Bemutatunk pár trükköt, amihez nem kell SEO szakértőnek lenni, mégis nagyban megkönnyíthetik az életünket.
 

Duplikált tartalom

Kezdő honlapkészítők és honlaptulajdonosok egyik legjellemzőbb hibája a másolt tartalom. Legyen szó akár saját tartalomról, akár más honlapokról átvett tartalomról a duplikálás rossz. Nagyon rossz. Akár Google büntetéssel is járhat, amely azt jelenti, hogy meglevő helyezéseinket elveszthetjük, vagy épp törlődik az oldalunk az indexből. A tartalomduplikáció sokszor teljesen ártalmatlanul történik, anélkül hogy a honlaptulajdonosok tudnának róla. Legegyszerűbb példa a főoldalunk duplikálása. Ha a főoldal elérhető domainnevem.hu útvonalon és domainnevem.hu/index.html oldalon is, akkor utóbbit semmiképp ne linkeljük sehonnan. De ugyanúgy problémát jelentenek a nyomtatóbarát oldalak, hiszen jellemzően ezeknek az oldalaknak az eredeti tartalomtól eltérő útvonala van, viszont ugyanaz a tartalom elérhető rajtuk. Ezek azonban még a jobbik esetek, hiszen sokan más weboldalakról vesznek át szövegrészeket, hogy időt spóroljanak, vagy mert fogalmuk sincs, hogy mit lehetne egy adott témáról írni. Ez viszont tartalommásolásnak számít és ezt a Google keményen bünteti, ha nem jelöljük meg egy visszamutató linkkel a tartalom eredeti forrását.
 

Lassú válaszidő

Egy-két másodperc különbség a weboldalunk válaszidejében jelentősen befolyásolja az oldalunk nyújtotta felhasználói élményt, illetve a Google helyezéseit. Mivel a SEO teljesítményünk elég jelentős összhangban áll a felhasználói élménnyel, így gondoljuk csak végig, hogy személy szerint meddig vagyunk hajlandóak várni, míg egy weboldal betölt? Ha sokat kell várni, akkor nem várjuk ki amíg az oldal betölt, ez pedig mind rontják az oldalon töltött idő, illetve átlagosan megtekintett oldalszám mutatóinkat. Ez pedig nem igazán segít, hogy Google szemében értékes legyen a honlapunk. Összességében így a cél, hogy 2-3 másodperc alatt tartsuk weblapunk betöltési idejét. A leglényegesebb korrelációt oldalunk sebessége és a Google helyezések között a TTFB (Time to first byte), vagyis az első bájt betöltésének ideje között találták a Moz.org TTFB elemzése során (angolul olvasható). Ehhez elsősorban infrastruktúrán múlik, hogy mennyire gyors a tárhelyünk.
 

Tartalomfrissítés hiánya

Ez a probléma kétfelé osztható. Egyrészt, ha van egy ötéves honlapunk, amelyen egyes szövegek, képek öt éve kerültek feltöltésre, akkor jó eséllyel ezek már elavultak és ezt a látogatók is észreveszik, ami sok esetben azzal jár, hogy már navigálnak is el az oldalunkról. Ugyanez a helyzet, ha a legfrissebb hír az oldalunkon 2 évvel ezelőtti. Ha nem tudunk, vagy nincs időnk híreket kitenni (ami önmagában is nagy hiba), akkor célszerűbb, hogy ne legyenek kint hírek egyáltalán. Google szereti a friss tartalmakat, weboldalunkat folyamatosan ápolni, frissíteni kell, ha eredményeket szeretnénk elérni. Gondolja végig laikusként, melyik oldal tűnik jobbnak, amelyiken folyamatosan friss, új és érdekes információk jelennek meg, vagy amelyikhez 2 éve hozzá sem nyúltak. Nos igen, az utóbbi. Ilyenkor szoktak sokan felhördülni, hogy de az ő témájukban nincs miről írni. Ez azonban nem igaz. Mindig van miről írni, csak helyes megközelítés kell hozzá. De erről majd egy külön bejegyzésben fogok beszélni.
 

Keresőknek írt tartalom

Ma már nem a keresőknek építünk tartalmat. Pár éve ez még működött, de ma már garantáltan nem működik. A kulcsszavakkal telehalmozott, értelmetlen logikai fonallal íródott tartalmak kora lejárt. A SEO szövegek semmilyen hasznos, vagy legfeljebb nagyon kevés hasznos információt tartalmaznak a látogatóknak és erre ők is gyorsan rájönnek (és természetesen továbbállnak). A túloptimalizált tartalmak lehet, hogy néhány esetben bevállnak és sok látogatót hoznak rövidtávon, azonban hogy az értékesítést nem segítik elő az garantált, így Önnek semmilyen hasznot nem hoz az ilyen módon szerzett forgalom.

A nagyobb terjedelem sem feltétlenül jelent jót, a töltelék szövegeket és kulcsszavakat sürgősen el kell hagyni. 200-300 szavas blogbejegyzések is lehetnek sikeresek a látogatók és a Google találatai között. Ismétlem még egyszer, a látogatónak írunk, nem a keresőknek.
 

Rosszul beállított metaadatok

Először is: meta kulcsszavakat nem használunk. Soha. A legtöbb kereső figyelmen kívül hagyja őket, egyes keresők büntetik a használatukat, viszont a konkurencia kiválóan tudja belőlük kiolvasni, hogy milyen kifejezésekre próbálunk jó helyezést elérni. Magyarán csak negatív hatása van.

Másodszor a meta cím legyen az adott aloldal címe és az legyen H1 html tag-gel ellátva. Az emberek balról jobbra haladva olvasnak, így az elsődleges kifejezés, amire erősíteni szeretnénk szerepeljen a cím elején, nem a végén.

Harmadszor pedig a meta leírás. Használjuk a metaleírásban ugyanazt az kifejezést, amely a címben is szerepel, ez megerősíti a látogatókat, hogy mire számíthatnak, ha kattintanak, hiszen a találati oldalon kiemelésre kerülnek a megegyező találatok.
 

Rossz SEO szakember felbérlése

Megfelelő SEO szakember kiválasztása nehéz folyamat, főleg ha megrendelőként nem értünk a témához. Ha nem szeretnénk, hogy átvágjanak minket, akkor némi alapvető információt mindenképp érdemes szerezni a témában. Ha fogalmunk sincs a SEO-ról, akkor annak fogunk hinni, aki szép eredményeket ígér, nem pedig annak, aki ért hozzá.

Létezik black hat (fekete kalapos) és white hat (fehér kalapos) SEO, az előbbitől érdemes távol tartani magunkat, mert bár gyors és látványos eredményeket hozhat, azonban hosszútávon ez nem tartható fent, sőt úgy vissza fog ütni, ahogy lehet. Pártíz helyes hátrasorolástól kezdve a teljes bannolásig bármi lehet Google büntetése.
 

Hogyan válasszunk ki jó SEO szakembert?

  • Ne pusztán az ár alapján döntsünk. Ha túl jól hangzik, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem igaz.
  • Annak a szakembernek higyjünk, aki az elvárásainkat próbálja meg menedzselni, nem pedig annak, aki azonnali eredményeket ígér. SEO-ban nincs garancia, sohasem volt.
  • A kiválasztott SEO szakember legalább részben legyen jártas az Ön vállalkozásának témakörében, vagy legyen ideje mélyen elmerülni benne (ami nyilván plusz költségekkel jár).
  • Legyenek jól meghatározva a kitűzött célok. A SEO sok kutatással jár és folyamatosan változnak az elvárások, de ha már az elején nem tartjuk számon, hogy mik voltak a céljaink pontosan, akkor lehetetlen lesz ezeket betartani.
Kérdése van? Árajánlatot kérne? Küldjön üzenetet!
100% garancia
Egyedi weboldalak
Kiszámítható költségek
Gyors határidő